Çok yağlı bir diyetin birçok kanser riskini artırdığı konusunda şüpheye yer yoktur. Bu, hayvanlar ve insanlar üzerinde yapılan yüzlerce çalışmada gösterilmiştir. American Journal of Clinical Nutritiorim yakın zamandaki bir sayısında, yağ-diyet bağlantısının kapsamlı bir şekilde gözden geçirilmesinden çıkarılan sonuca göre, sadece yağın miktarının değil, çeşidinin ile artan riskle ilişkili olduğu açıklık kazanmıştır (aynen proteinin tipinin de önemli olması gibi). Kafanızı daha fazla karıştırmamak için ana noktalar aşağıda özetlenmiştir:
1. Bütün ekstre edilmiş sıvı yağlar kansere neden olabilir; çünkü zeytinyağı gibi en sağlıklı yağlar bile bir sürü boş kalori alınmasına neden olur. (Lida’ nın yağ tüketimi minimum seviyeye indirgediğini hatırlayınız.) Aşırı kalorilerin toksik etkileri vardır ve obezite, erken yaşlanma ve kansere neden olurlar.
2. Aşırı omega-6 yağı kanser riskini artırırken, daha az bulunan omega-3 yağları bu riski azaltır. Omega-6 yağları, mısır yağı ve yalancı safran yağı gibi çoklu doymamış yağlarda bulunurken, omega-3 yağ asitleri, çekirdek, yeşillik ve bazı balıklarda bol miktarda bulunurlar.
3. Kalp hastalığı ve kanser açısından en tehlikeli yağlar doy muş yağlar ve trans yağ asitleridir. Bu yağlardan kaçın mamak aptallıktır. Trans yağlar göğüs kanseri riskini yüzde 40 artırabilirler. Bunlar yiyeceklerin etiketlerinde kısmen hidrojenize edildiği söylenen yağlardır.
4. Bütün halindeki doğal bitkisel yiyecekler (tam tahıllar, yeşillikler, kuruyemişler ve çekirdekler) yeterince yağ sağlarlar. Çeşitli doğal yiyecekleri tüketirseniz, yağ eksikliği çekmezsiniz.
Bu yiyeceklerin kullanımı ve tüketilmesi Lida alımı süresince daha basittir. Sağlıklı yiyecekler yediğimizde balık yağı ve benzeri yağ tamamlayıcıları almamıza gerek kalmaz. Az yağlı bir diyet, eğer daha fazla doymuş ya da trans yağ ve aşırı miktarda rafine karbonhidrat içeriyorsa, çok yağlı bir diyetten daha kötü olabilir. Yağın çeşidi, miktarından daha önemlidir. Hemşire Araştırmasında bulunan sonuçlardan biri de, daha çok tekli ve çoklu doymamış yağ yiyen hemşirelerin, az yağlı bir diyet yapan hemşirelere göre kalp hastalığına daha az yakalandığıdır.
Dataya yakından bakıldığında, toplam yağ miktarından çok, hayvansal gıdalardan alınan kalorilerin yüzdesinin ve diyetteki doymuş yağ miktarının kalp krizi riski ile korelasyon gösterdiği görülmektedir. Hayvansal ürünler, süt ürünler) yumurta, tavuk, hindi ve kırmızı et en tehlikeli yağ çeşidini sahiptirler. 30 gramında yaklaşık iki-beş gram yağ bulunan yağsız et ve kümes hayvanlarının etlerinin, 30 gramında sekiz-dokuz gram yağ bulunan peynirden daha az yağ, daha az doymuş yağ ve daha az kalori içerdiğine dikkat edin. Ayrıca peynirde tavuk göğüs etindekinden on kat fazla doymuş yağ (yağların en tehlikelisi) vardır.








